f0ll0wers cyuNK ~~

like ..like..& like

Friday, January 14, 2011

Hargailah c Dia :)



Bila kita dah menyayangi seseorang..
kita sentiasa nk tgok dier bahagia...
tak terlintas di fikiran nk tgok pnderitaan dier..
kalau boleh setiap saat nk bersama dier...

DAN !!!!

Bila kita sayang org tu...
kita tunggu dier lama pun tak pe...
pada hal dier mengelak dari kita...hmm...

Tapi????
 bila dier tunggu kita????
dier marah2 kita...diaer maki2 kita... "sabar je lah"

Bila kita sayang org tu?
Kita tak tido pun tak pe...
nak layan dier kata kan... :)

Tapi???
Bila kita bosan...
ade dier layan kite???
malah bagitau dier  busy dengan assigmnt....mmm
tapi..hati kata " tak pe dier busy "

Bila kita sayang orang itu...
kita bercerita suka duka bersama dia..
tapi... dier buat kita macam tunggol je ~~ wat muka slumber

Tapi ???
bila dier bcerita dengan kita..
kita dengar satu-satu....
kita ingatkan satu-satu setiap sudut cerita... :)
klau tak ingat di
er marah kat kite..
Tapi tak pe..." hati kata aku sayang kat dier"

Bila  kita gadoh dengan dier..
kita diam...dok satu penjuru nagiz je..
tapi??kalau dia....
dier heboh satu laman sosial...
dan mcm2 lagi... " hati kata tak pe mungkin dier tension"

Bila kta sayang org tu...
kita kol dier....kita sms dier...
tapi dier tak jawa takb panggilan...
dier tak eply msj....
"hati kata tak pe mungkin dier bna2 sibok / xda krdt"

Bila kita sayang kat org tu...
kita tgok dier stress,,kita sanggup bgi dier rest...
wlpun sbnrnya kita msh nk masa bsama dier...

Tapi???
Bila kita letih....dier paksa kita layan dier...
kita layan dier samapi dier bosan....
" hati kata ala bukan selalu pun "

Bila kita sayang kat org tu,
masa kita sakit ,,kita tetap fikirkan keadaan nya...
kita tak snggup bpisah dengan nya..
" hati kata camne klau aku dah takde??? "

Bila kita syang kat org tu..
kita tak snggup tgok dier derita...
maklumlah aku  nk dier bahagia...
" hati kata bila dia bahagia,,aku bahagia"

Tapi??? 
bila aku tinggalkan dier slamanya...
nk tgok dier bahagia ..
dier faham erti pengorbanan????
" hati kata tak pe janji dier bahagia"

Bila kita dah tinggalkan dier slamanya ....
dier datang jgok pusara kita...
dier mohon sejuta kemaafan...


namun....semua nya dah terlambat...
yang pergi tetap pergi...
ambil lah ia sbagai satu pengajaran..
agar menghargai insan yang menyanyangi kita ... :)







No comments:

My Blog List