f0ll0wers cyuNK ~~

like ..like..& like

Tuesday, January 25, 2011

IMBAS KEMBALI < AQ >

"SELAMAT PAGI CIKGU" !!! itu lah laungan yang sering di nyanyikan sebelum bermulanya kelas pembelajaran student2 aq...Aq terkenangkan member2 kelas aq > 6 Atas Cemerlang (6AC) 2010...sebenarnya aq mengambil langkah yang berani tapi berfikir akibat nya untuk melanjutkan pelajaran d tingkatan 6 <2009>... wlaupun aq telah mdapat tawaran untuk mlanjutkan pelajaran ke UITM dalam jurudan bisness stdy & d politeknik dalam jurusan QS...Aq hargai tawaran yang d tawar,namun hati aq kuat untuk mlanjutkan pgajian dalm tingkatan 6 ..so terpaksa la,terpisah dengan kembar aq yg sekarang mgambil jurusan kjuruteraan d UITM SARAWAK... (T_T) Berbalik pada kisah aq ,Dalam kelas aku dulu,ada lbh kurang  28 student....kalau kami naik kapal,alamak karam lah kapal !!! nak tau kenapa???? sebab,kaum hawa melebihi kaum adam....

Nama2 rakan sepejuangan aq :p



Pentadbiran kelas di naugi oleh MR Martin :P ..guru paling handsome di sekolah kami..di bantu pula oleh plajar yg bwibawa..hehe... < step & sylvia > ...Tugas aq??? knpa aq bukan ketua kelas???jgn persoalan kan...bkn kerana aq tak layak,tapi aq telah d lantik mjadi PENGAWAS....Bersama-sama BFF aq < KAY HADI & ANIESZ HAMZAH> PERSOALAN NYA GARANG KAH AQ???itu persoalan nya...Aq x garang tapi aq???





inilah guru 2 kesayangan aq....aq mgambil subjek MUET, P.A, KM, SEJ, & BM.....
DOA DAN BANTUAN DARI GURU MEMBAWA KEJAYAAN  DALAM DIRI PELAJAR... 


Mr Martin Barin Oswald
< MUET>
Puan Azizah
< Pengajian Am>
Puan Hajah Rosnah
< Bahasa Malaysia>

Puan Dayang Norliza
< K.M>
Misz Liew
< Sejarah Asia & Malaysia>


Mr Aziz
< Sejarah Dunia & Tamadun Islam>




TERINGAT PADA PESANAN GURU KAMI...MEYH AQ NK KONGSI SAMA2...

" Dukunglah segulung ijazah,sebelum kita mendukung seorang bayi "

Graduan-Graduan "University Of Matang JaYa 2010"

APA-APA PUN >> TERIMA KASIH CIKGU


sumber gambar di perolehi daripada aniesz :P

Thankz blogger2 KSB :P

Aq nak ucap bbyk2 terima kasih buat blogger yg join group Kami Si Blogger (Official) KSB :)





sebab 


korang sempoi   


baek ati...


x sombong


rajin buat kja follow memfollow < hahaha>


layan blogger2 lain ...

Aq cayang korang sangat2...

walaupun kita tak pnah jumpa...

kita tetap satu blogger yg sama...



salam sayang sekali lagi dari diri aq  misz clauz


Saturday, January 22, 2011

MY BFF ~~~ sorry k ??


lalalalaalalalaalala.....kedengaran bunyi dr telefon bimbit aq ...ini menandakan pagi...& masa untuk aq bangun dan mandi... Selalu nya pagi-pagi sabtu begini aq dudok d rumah menghabiskan masa bersama keluarga ,atau bsama BFF aq < mai,kay,aniesz> mahupun bsama haiwan peliharaan aq...C Belang !!!!

Teringatkan malam semalam...semasa aq tengah online fb...BFF aq ajak g jln2 sama...Pada mulanya aq bsetuju....Tapi akhirnya aq mbatalkan niat untuk memastikan aq myertai nya krana khuatir aq akn balit pada sblah ptg... persoalan nya !!!!! mengapa  "AQ LUPA ESOK AQ KERJA"... <^_^> mgkin tlalu excited bsama BFF la..sbb mereka sahabat aq....aq sayang mereka...


Dengan mengunakan baju & tudong hijau aq pergi mjlankan tugas...hehehe.... HIJAU erk??? bla plak aq minat hijau....xpe.... :p

penat gler la ~~~Aq balik sblah ptg....dengan keadan yg letih...aq trus masok bilik... Tanpa aq sedari BFF aq kol aq.... TAPI???HP aq ter SILENT la~~~ aq bna2 tak dgr la... sorry sngt2 BFF ...

wlaupun korang tak marah...tapi aq bna2 nk kata sorry...sbb korang sanggup kol aq....cyg korang la...



nie lah BFF aq ... 


nie pic mai and aniesz

yg nie pic kay Hadi :p





Friday, January 21, 2011

AKU & DIA





Bagaikan sebuah cerita aku dan dia

bermula hanya matanya yg mempersona

dia membuatkan hari-hariku sempurna



Bagai sempurna tiada cela

 malamku gelisah di buat nya 

siang nya ku tertanya 

jika kau tak bersama..



Kau hadir tika ku sunyi
kau hadir tika ku keseorangan

kau hadir bila aku hampa




Tapi kini????


Adakah ini takdir atau sebalik nya???

Hilangnya di kau tanpa pesanan


Membuat siang dan malam ku tiada erti
Desiran sayu selalu kedengaran di telinga

seakan memahami situasi aku 

Pedih dan kecewa tidak terhingga

Rindu aku padamu seakan laut

Tidak pernah lekang walaupun sesaat dari pantai

ku benar-benar rindu padamu




Sayang...

Adakah kau merasa jua??

Rasa rasa rindu pada ku??

Rasa sayang pada ku???

Andai kau mendengar rintihan ku

Hadirlah di hadapan ku

Bawa lah ku terbang bersama mu

 Agar kita mampu warnai dunia bersama 







Monday, January 17, 2011

Cinta Vs Kerjaya

Inilah persoalan yg kerap meniti dimindaku
yang kerap terlintas dihatiku

Kerjaya…
itu adalah tafsiran kepada impianku
itu jua adalah harapanku sejak dulu
satu harapan yg tidak kuimpikan seorg
satu harapan yg turut kukongsi dgn Umi tersayang…
harapannya yg tinggi
sokongannya yg tidak berbelah bahagi
menjadi satu inspirasi dan kekuatan utk aku
tekad dan tabah mengejar sebuah kerjaya impian
demimu Umi tersayang
akan kuredah apa jua halangan
agar kerjaya yg jadi impian kita bersama
dapat Umi kecapi…

Kerjaya …
bukan sekadar inspirasi
sentiasa beri aku motivasi
yang penting sentiasa beri aku keyakinan diri
utk berbakti kepada ibu pertiwi
dalam diam…
kerjayaku hari ini
berikan aku keyakinan
bahawa aku mampu ke hadapan
setanding mereka yg hebat
yg pernah aku kagumi….

Cinta….
itu jua satu anugerah Allah yg berharga
ia tanda kasihku pada semua
terutama suami tercinta

Cinta…
bukan sekadar satu perasaan saja
kerana cinta tertunas sebuah pengorbanan
kerana cinta bercambah sucinya keikhlasan
kerana cinta menyuburkan ketulenan sebuah kesetiaan
dan kerana cinta jua aku redha dgn segala ketentuan
Antara cinta dan kerjaya
padaku tak ubah seperti
antara nyawa dan harta
antara hidup dan mati
persoalan yg cukup buat aku memilih hanya satu
Demi sebuah kesucian cinta anugerah Ar-Rahman
Aku korbankan sedikit peluang kerjayaku yg kian cerah
Agar aku dapat sentiasa disisi suami tercinta
Bersama-sama membentuk keluarga 
yang dapat memberi manfaat kepada semua…
Kerana cinta jua buatku yakin
Cintanya akan terus buat aku bahagia
Akan buat Umi tersayang tetap gembira

Itulah kuasanya cinta
Meyakinkan aku atas satu ketetapan
Antara Cinta dan Kerjaya…
Aku rela berkorban kerana cinta….
~ Moga cinta yang hadir ini terus mekar melakari perjuangan 2 jiwa meraih cintaNya…



posted by : srikandi permata jundi

Sunday, January 16, 2011

IN-TRACK : EVOLUSI ALUNAN DAKWAH






http://www.facebook.com/pages/IN-TRACK-EVOLUSI-ALUNAN-DAKWAH/264797883947


Basic Info

Genre:                                       Contemporary Nasyid


Members:
Mohd. Zul Zamri | Mohammad Ikrima | Ajmal Junaidi | Fadzril Hisyam |Muhammad Faizal | Ahmad Saiful | Assaffuadin
Hometown:
Sarawak
Record Label:
In-Track Symphony Production
Current Location:
Sarawak

Detailed Info


General Manager:
Mohd. Zul Zamri
Biography:
In-Track : Kumpulan nasyid baru kelahiran Sarawak. Dibarisi 8 anak muda, membawa satu kelainan dalam irama nasyid dengan gelombang muzik yang tersendiri. album pertama : Anugerah Cinta Nya sudahpun di pasaran. Untuk tempahan, hubungi kami di fanpage ini atau email intrack_nasyid@yahoo.com Sebarang pertanyaan (Album dan jemputan): 0135682263 ( Mohd. Zul Zamri )

Sampai bila semuanya akan berakhir.

ku biar kalam berbicara
menghurai maksudnya dijiwa
tiada yg lebih setia mendgr sgla coretan hati 
melainkn d ats nota ini atau bersama tinta yg terlakar sendiri
di mana akn ku gapai kekuatn itu
di saat mula melakar bahagia
aku jatuh dalam drta duka
haruskah aku berhenti, mencari tempat sebagai sandaran
tiada kata yg mampu ku ucapkan lagi..
tiada lagi airmata utk dititiskan..
cinta ini...
hanya utk insan yg ikhls menrimanya
bukan untuk dipersendakan..



aku harus pergi,
pergi mencari damai yang hilang
ketenangan yg lari dr kehidupan
tiada siapa yg mahukn drta sbs penghias khdpn
semuanya mahu bhgia..
tapi akn adakah bhgia itu utkku???

ya Allah..
dlm aku membri ksih ini pdMU
Kau membalas umpama ditatang dgn berlian dan permata yg indah
apabila aku memberi cinta ini kepadaMu
Kau tatangkan aku bagai minyak yg penuh
tanpa membiarkn minyak itu tumpah sedikitpun..
tiada erti luka dlm bercinta dgnMu ya Allah..
tiada cinta yg abadi melainkn cinta kpd Allah

Namun...
apabila hati ini kuserahkan kepada insan yg bernama lelaki
ku cintainya setulus hati..
saat keihlsn itu terhampar
bkn kejujuran, keikhlsn, dan kesetiaan yg menatang cintaku
melainkn duka dan kelukaan
hati ini terluka lagi..

cukuplah sampai disini

apa yang harusku katakan lagi
mungkin inilah penantian terakhirku
aku berhenti berharap
berharap kepada sesuatu yg xpasti

cinta,
maafkan aku
maafkan ats kepergianku ini
cukuplah segala yg kau lakar
segala apa yg tlah kau sakiti
aku tidak mampu lagi memberikan hati ini
MAAFKAN AKU, KERANA TIADA LAGI RUANG UNTUKMU DIHATIKU..
TIADA SIAPA LAGI YG AKAN KU HIASI DIHATI INI..
MELAINKAN SUATU HARI NANTI, ALLAH MEMBUKANYA UTK SUAMIKU...
DAN JIKA AKU TIDAK MAMPU BEROLEH BAHGIA DI DUNIA INI,
AKU MEYAKINI AKAN ADA BHGIA YG MENANTI DI AKHRT KELAK
BAHAGIA YG MENJADI PELITA DI KUBURKU,
MENJADI BANTAL DI LENA PANJANGKU...
DAN NADI DALAM SETIAP HELAAN NAFASKU.. 

My Blog List